Vsi tisti, ki ste se že kdaj spogledovali s poslovnimi vodami, morda tudi ste v kakšnem poslu, ste v nekem trenutku menili, da imate idejo za milijon evrov. Morda res, ampak ali jo znate tudi pretvoriti v denar? Ni namreč dovolj samo imeti idejo, pač pa jo je potrebno tudi realizirati.

Niso vse ideje dobre, ne glede na to, kako navdušujoče se zdijo nam samim. Še posebej izumitelji dobro vedo, kakšno število izumov so že imeli na mizi, koliko so jih dejansko patentirali in koliko jih je na koncu sploh prišlo do proizvodnje. Zelo malo, a tisti so prinesli denar.

Kvantiteta ali kvaliteta?

Lahko bi rekli, da odvisno od vrste posla, s katerim se ukvarjamo. Pri izumih je vsekakor potrebna tudi kvantiteta, saj šele večji nabor izumov lahko izlušči enega zares dobrega. Kvaliteta pa pride potem ob sami proizvodnji. Povsem drugače pa je, ko se lotimo zgolj enega samega projekta, v katerega vložimo ves svoj trud, čas in denar.

Ta mora uspeti, druge ni. Žal pa ni dovolj zgolj verjeti vanj, pač pa mora imeti zares dober potencial in podporo. Ko govorimo o podpori, imamo v mislih znanje z različnih področij, ki so ključnega pomena za uspeh projekta. Vprašajte se, ali znate svojo idejo prodati? Razumete marketing in njegove zakonitosti? Ste preverili tržišče?

Ne izumljajte tople vode

S tem želimo namigniti, da morda ni najpametneje napadati področja, ki so jih na trgu že pokrili poslovni velikani. Zavedati se je treba, da se največje poslovne zgodbe navadno rodijo iz sila majhnih zgodbic. Verjetno poznate tisto »začel je v garaži« in podobno.

Za velike zgodbe je največkrat potrebne tudi nekaj sreče. Bistveno je, da v svoj projekt verjamete in imate zanj določen trg. Navadno se dobri projekti razvijajo naravno, potem ko je postavljena osnova in se pojavljajo določene potrebe po napredku. Na vsak način pa sledite svojemu načrtu.

Poslovni načrt

Če menite, da imate super idejo in je na trgu zanjo dovolj prostora, potem kar pogumno naprej. A imejte pripravljen konkreten poslovni načrt, ki naj zajema razvoj ideje, analizo trga in konkurence, možnosti preboja, marketinške kanale in predvsem ne pozabite na finančni plan.

Za razvoj svoje ideje boste potrebovali denar. Za ustanovitev podjetja, razvoj, morda poslovne prostore, plače za zaposlene, oglaševanje in tako dalje. Samo dobra ideja žal ne bo dovolj, razen v primeru, da zanjo najdete kupca ali poslovnega partnerja.

Učenje iz porazov

Skoraj nemogoče je, da bi šlo vse skupaj brez težav. Na poslovni poti se vsake toliko znajdejo prepreke, ki jih je potrebno premagati. Pojavijo se tudi razočaranja, ki podjetnika ne smejo potreti. Verjeti mora v svojo idejo in verjeti, da lahko ovire premaga.

A ne slepo! Potrebno je prepoznati tudi svoje zmote in napake ter ravnati drugače. Se prilagoditi, spremeniti svoj poslovni načrt in ubrati kakšno drugo taktiko ali novo pot. Treba je biti odprt za nove predloge in ideje, na katere sami ne bi pomislili. Poslovna pot ni lahka, a je lahko uspešna, če se poslovnež nanjo poda z obilico samozavesti, znanja in spoštovanja.

Avtor

Spletni portal Bytes.si je namenjen vsem, ki se zanimate za internet, posel in podjetništvo. Prepričani smo, da si boste na našem portalu nabrali veliko novega znanja, ki bo uporabno in predvsem koristno. Prijetno branje in hvala za obisk!

Komentiranje ni mogoče.